tirsdag, oktober 17, 2006

Mit første valkeforsøg




Mit første valkeforsøg er færdigt. Sjovt hvordan ting kan ændre form, og hvordan de skal vaskes og krympe i maskinen... med vilje.

Hjemmeskoene er strikket efter et tillægshæfte i Hendes Verden nr. 39-2004. De er strikket i dobbelt Kaunigarn. Jeg har med vilje bare strikket som garnet viser, og derfor fået to meget forskellige sko. Forbrug: ca. 110 g til størrelse 10/12 år. Jeg har sat en hæklet blomst på på ydersiden, så hun lettere kan finde højre og venstre fod. Blomsten skal bare altid være på ydersiden.
Jeg var lidt i tvivl om hvordan de skulle efterbehandles. Jeg synes de så meget store ud, så jeg valgte at vaske i maskinen ved 60 grader, og med almindeligt vaskemiddel. De passer bare frk. Emma helt perfekt. Hun er allerede ved at udvalge nyt garn, og mener at hun også snart må have et par i neonpink.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

åå så söta dom blev

1:07 AM  
Blogger Karina said...

Flotte futter! Det er altid sjovt at valke, da resultatet ikke bliver det samme hver gang - der er lidt spænding i det!
Hilsner fra
Karina

7:30 AM  

Send en kommentar

<< Home