mandag, juni 01, 2009

Færdig Maple



Min Maple er færdig. Jeg er godt tilfreds. Den sidder helt fint. Et billede med model vil nok være bedre, men det er simpelthen for varmt til at blive fotograferet i uld.

Jeg har strikket den i NZ-lammeuld og entrådet Kauni. En helt fin blanding. Jeg var lidt i tvivl i starten fordi jeg syntes det var lidt stift, men efter vask falder trøjen blødt og helt fint.

Forbrug: ca. 160 g NZ lammeuld og ca. 140 g entrådet uld. Jeg har strikket trøjen på p 3½. ½ nummer mindre end i opskriften, men det passer med min strikkefasthed, og det plejer jeg oftest at skulle ift. opskrifter.

Opskriften er rimmelig at strikke efter, dog mangler jeg nogle mål at gå efter. Der er kun få sparsomme mål i opskriften, og f.eks ikke en færdig længde.

Inden den blev vasket rullede ribben ind ved ærmerne, men det er væk efter vask. Ribkanten rundt måtte jeg lave om flere gang. Første gang blev den lukket for stramt af, og anden gang for løst. Jeg fandt frem til at jeg skulle lukke løst af ved krave og bag på ryggen, og holde lidt til ved rundingerne på forstykkerne.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den er blevet meget smuk! Kan dog godt forstå, at du ikke har lyst til at have den på i denne hede, men den skal da helt sikkert få sin tid, når køligheden atter rammer.
Godt råd mht aflukning! Det vil jeg skrive mig bag øret!

5:19 AM  
Blogger Gitte said...

Den er så flot. Skal nok blive brugt. Det er jo ikke altid det er så varmt i Danmark om sommeren..... (desværre)

4:11 AM  
Blogger Hygge-Strik said...

Din Maple er blevet rigtig fin, jo flere gange jeg ser den, jo mere kan jeg lide den. Skøn farve.

7:26 AM  

Send en kommentar

<< Home