onsdag, maj 05, 2010

Cape



Endnu en poncho/cape er færdig. Det er en gratis opskrift fra Filcolana. Den strikkes i deres nye Naturgarn. Det er ikke sidste gang jeg skal strikke noget i det garn. Det er superblødt og lækkert at strikke med, og samtidig billigt. Jeg er ikke helt vild med at strikke på store pinde. Vi siger pind 8, men det gik nu alligevel meget hurtigt.

Den er strikket lige efter opskriften og der er brugt 400 g garn. Jeg har valgt at strikke den i koks. Du starter oppe ved halsen og strikker nedefter med udtagninger ved skuldrene, så den bliver let figurstrikket.

Som afslutning har jeg valgt en keramik knap fra Birthe Sahl. Dem er jeg vild med.

6 Comments:

Anonymous Bibbi said...

Den er rigtig fin! Sådan een må jeg lave :o)

6:54 AM  
Blogger violykke said...

Ja den hopper jeg også på nøj den er fin

12:27 PM  
Blogger Karina said...

Enkel og bare super lækker!

12:16 PM  
Blogger garn og glas said...

Den er da bare for lækker!
- og tak for din vurdering af garnet.

11:34 AM  
Blogger Fríða said...

den er simpelthen flot! nu har jeg fundet garn og pinde frem og printet opskriften ud, men först vil jeg lige spörge hvordan den er på/i brug, sidder den godt?
kh.fra Island
Frida

1:55 PM  
Blogger garnnyderen said...

Frida...jeg synes den sidder fint, og er anvendelig i brug.
Selv min "tøjmand"(lever af at sælge tøj) der ellers ikke er så meget for strik har kommenteret at den klæder mig.

2:08 AM  

Send en kommentar

<< Home