søndag, marts 08, 2009

Hæklet vest

Jeg elsker at hækle, og denne her har også været dejlig at lave. Det er en vest/bluse fra Mayflower, hvor du kan downloade opskriften gratis fra deres side.
Den er hæklet i merceriseret bomuld på hæklenål nr. 3½ forbrug 5 ngl. Mønstret er enkelt, og den har været hurtig at lave. Dog kunne opskriften godt være lidt bedre beskrevet. Jeg havde nogle problemer omkring indtagningerne til halsen, hvor jeg ikke helt forstod opskriften.
En sød detalje er det lille vingeærme. Modellen er sendt ned til de 2 krukker. Jeg har lavet den i den mindste str. S/M, og den er for lille til mig. Den næste str. vil være for stor, men skal jeg lave en til mig selv vil jeg hækle den på nål 4, så tror jeg at den vil passe.

2 Comments:

Blogger Marianne said...

Bare man kunne hækle, men på Fanø festivalen har jeg meldt mig til hækling for begynder hos Sys Fredens - så måske det lykkes :-)

12:25 AM  
Blogger Tine said...

Hvor er den bare sød.
Jeg har lige hæklet mit første arbejde efter opskrift.
Sjovt!

8:31 AM  

Send en kommentar

<< Home