lørdag, september 12, 2009

Fortsættelse Masai

Jeg får ikke strikket så meget som jeg gerne vil, men i dag har været en af de gode strikkedage. Ungerne har haft mange gøremål, svømmehal, talentshow optræden 09 i Horsens midtby, legeaftaler mm, så jeg har bare skulle være i huset, og modtage børn, veksle et par kommentarer, og give lidt penge ud....du kender det måske.....nå ja køre lidt ture frem og tilbage.
Ellers er det meste af dagen tilbragt på sofaen med kaffe, kage og lydbog samt strikketøjet i hænderne.
Jeg har endelig fået lånt en lydbog, og det er simpelthen optimal nydelse at kunne "læse bog" og strikke på samme tid.
Masai skrider fremad. Jeg mangler nu kun det nederste på det ene forstykke, og så er selve kroppen færdig. Herefter er det ærmernes tur, samt forkanter.
Ved ribben nederst tages ud i ribben. Noget jeg ikke har prøvet før. Dvs. den første halvdel strikkes 2 ret og 2 vrang. Derefter tages ud, så der strikkes 2 ret og 3 vrang i resten.
Nu har jeg ingen hofter, så jeg er lidt i tvivl om den bliver for løs, men det må komme an på en prøve. Jeg laver den som opskriften beskriver.
Jeg ved ikke lige hvad der sker med farven, men den er da helt hen i vejret. Her ser den petrol ud, men er meget mørk grøn.

3 Comments:

Blogger Fríða said...

wow! jeg er altså helt betaget af den tröje, glæder mig meget til at se den færdig.
kh.fra Island
Frida

8:58 AM  
Blogger Helle said...

Den er vildt flot--Glæder mig også til at se den færdig

2:12 PM  
Blogger Hygge-Strik said...

Sikke farver, den er meget smart. Det er noget af et projekt.

7:03 AM  

Send en kommentar

<< Home