onsdag, august 26, 2009

En udfordring

Jeg er gået i gang med en udfordring. Vivian Høxbroe har lavet en ny model Masai.
Da jeg så den første gang var jeg solgt. Jeg synes hun er fantastisk med farverog mønstre, men at hendes modeller er meget firkantede og store, og ikke lige mit snit.
Denne nye Masai er noget anderledes. Den er stramtsiddende, og formstrikket.
Jeg vidste ,at Lene fra Strikkekunsten i Horsens lige er begyndt at forhandle Høxbro, så hun skaffede den hjem til mig.
Jeg vælger at lave den i cardigan model i farve 4.
Der strikkes oppefra og nedefter i alle strikretninger. Den er vild spændende at lave og der sker hele tiden noget nyt. Opskriften er på 10 sider, men virker meget gennemarbejdet, så det er bare at gøre som der står, og samtidig er det til at forstå hvad der er skrevet. Dejligt...sådanne opskrifter burde der være nogle flere af.
Jeg må ind og lave nogle flere trekanter. Den række kommer vist til at tage noget tid. Ligeledes skal der hæftes maaange ender her ved bærestykket.
Spændende og udfordret.

9 Comments:

Blogger Tineke said...

Nøøj, den er fin! Jeg synes nemlig også at hendes modeller er for firkantede, men denne her, den kunne jeg også godt blive fristet af!

6:00 AM  
Blogger Kludemutter said...

Skøn bluse, sikke farver.
Så må det gerne tage tid ;)

Yt.

8:40 AM  
Blogger Lykke said...

super flotte farver :-)

9:00 AM  
Blogger Irene said...

Den ser skøn ud! Og den ser også ud til at være sjov at strikke:-)

10:51 AM  
Blogger Gitte said...

Den ser da helt fantastisk ud. Sikken et spændende projekt.

11:05 AM  
Blogger Fríða said...

wow, hvor ser den spændende ud! glæder mig til at fölge med.
kh.fra Island
Frida

11:16 AM  
Anonymous Linda said...

Den har jeg set færdig, hos Lisbeth i Bettedesign, den er nemlig rigtig sjov og sød. Det er nogle flotte farver du har valgt. Heller ikke jeg er fan af de store brede bluser, men flotte er de.

11:23 AM  
Blogger Helle : said...

Vild flot, sikke et arbejde men det ser ud til at blive belønnet !

11:31 AM  
Blogger hellet said...

Den har jeg også øje på --Den er fantastisk --Glæder mig til at følge din
;-))

1:56 PM  

Send en kommentar

<< Home