søndag, september 20, 2009

Færdig Masai








Min Masaibluse er færdig. Det er svært at tage et godt billede, og blusen er bare så smuk i virkeligheden. Jeg er meget tilfreds med resultatet.
Jeg har strikket den efter str. M, og den eneste ændring ift. opskriften er 5 cm længere ærmer, samt færre udtagninger i ribben på ryggen. Jeg burde nok have gjort det samme ved forstykkerne, idet jeg ikke har så meget hofte, men det er ok.
En stor tak til Vivian Høxbro for en dejlig strikkeoplevelse med et godt resultat til følge.
Endnu en tak til hende for valget af farver. Der er et par af farverne jeg ikke selv ville have valgt, men det samlede resultat er smukt.
Et strikketøj jeg havde svært ved at lægge fra mig, idet det har været så spændene at arbejde med.


24 Comments:

Blogger Fríða said...

wow! den er bare heltigennem fantastisk den bluse. jeg gratulerer med et pragtfuld stykke håndarbejde.
kh.fra Island
Frida

7:32 AM  
Blogger Helle said...

Den er også smuk--Og den klæder dig.er selv igang med Ann den anden nye og jeg havde nok heller ikke valgt den ene af de farver der er med --Men jeg er sikker på at den bliver god ligesom din.Enig er vi også med hensyn til opskriften---Det kan hun bare hende Høxbro.
Tillykke med en fantastisk trøje

7:38 AM  
Blogger Kludemutter said...

Jamen, hvor er den bare flot ;)
I klæder virkelig hinanden.

Det er lige med at turde sætte de farver sammen.

Yt

7:57 AM  
Blogger Anette said...

Hold da op hvor er den flot. Og flotte farver til dig.
Måske skulle man overveje den.

8:03 AM  
Blogger Tris said...

Hold da op hvor har du været hurtig på pindene. Og resultatet er super flot. Tillykke med den :o)

8:13 AM  
Blogger Hygge-Strik said...

Resultatet er blevet ganske enestående, jeg kan godt forstå at du er tilfreds. Trøjen er bare perfekt både i farver og stil :-))

8:42 AM  
Blogger Gitte said...

Wauv - hvor er den bare flot. Skønne farver du har valgt til de flotte detaljer. Og så sidder den bare helt perfekt.

8:47 AM  
Blogger Christa said...

Er du da helt WILD - hvor er den usædvanligt flot og speciel!!! Wauw!

8:54 AM  
Blogger Lykke said...

den er bare blevet super flot - godt arbejde!

9:08 AM  
Blogger Strikkeheksen said...

Ja, jeg skal da lige love for, den er blevet flot og særdeles klædelig - og farvekombinationen er noget helt særligt. Meget, meget smuk trøje :-)

9:48 AM  
Blogger LindaT, Kastrup said...

Tillykke med en lækker trøje. Helt igennem vidunderlig. Meget flot effekt med det store strikkede "masaihalssmykke". Kunne vel bruges som en skuldervarmer alene. Super flot. Et klart nærmere bekendskab værd.

10:21 AM  
Blogger Ingrids strik og patchwork said...

Den er bare helt flot og dejlige farver.
Skøn trøje.

Hilsen Ingrid
Samsø

11:38 AM  
Blogger engrandeting said...

Hvor er den flot, og sikke kønne farver. super flot

Bente

12:26 PM  
Anonymous Anonym said...

Den er meget meget smuk, din Masai. Jeg er helt vild med den, og sikke du dog klæder den ;)

Måske bliver det til sådan en engang... men indtil da, kan man jo bare gå og drømme og kigge på din smukke version.

12:20 AM  
Blogger Lene Sophie said...

Til lykke med den fantastiske trøje, den er super flot.

1:38 AM  
Blogger Anja said...

Hvor er den bare smuk..
Og flot strikket..
Anja

4:48 AM  
Blogger Dana Watsham said...

Den er bare blevet SÅ flot - og jeg er helt enig i, at Vivians opskrifter altid er gennemarbejdede og forståelige.

Det kunne Isagerne lære meget af!

5:00 AM  
Blogger Merete said...

Hvor er den trøje dog bare smuk. Dem må jeg ud og finde, så jeg kan se den i virkeligheden.
Merete

2:48 AM  
Blogger Helle : said...

Den er bare blevet så smuk - og sikken en masse detaljer der er på den. Kan godt forstå at du er vild med den.

1:46 PM  
Anonymous britt said...

Faaaaaaantaaaaastisk! Den er meget, meget smuk og et "ægte" håndarbejde med fiffige detaljer. En ægte Høxbro - jeg er også helt enig: hun skriver opskrifter i aller-højeste klasse.
:-) Britt

1:40 AM  
Anonymous Anonym said...

Hvor er den blevet utrolig smuk din trøje, lækre farver og mønstre - og så klær den dig jo rigtig super

12:52 AM  
Blogger Irene said...

Fantastiske farver! Et virkelig flot stykke strik!

10:25 AM  
Anonymous Anonym said...

Din Masai er blevet urtolig smuk, super flotte farver.

Glæder mig til at se den næste gang jeg besøger dig.

Kh. Aino

12:42 PM  
Blogger Frida said...

Elsker farverne...måden de er sat sammen på. Et flot stykke håndarbejde, og så sidder den som støbt på dig :) Ønsker dig en rigtig god dag :)
Vh
Frida

1:53 AM  

Send en kommentar

<< Home