søndag, november 05, 2006

Færdig Jakke


Et halvfærdigt projekt er nu endelig blevet færdig. Jeg startede i sommers med denne jakke fra bogen "Digt i masker". Ærmerne blev strikket på en strand i Frankrig i bikini med min hovedrystende mand ved siden af....
Jeg havde egentlig bestemt, at der skulle stofkrave og ærmemanchetter på som i bogen, men kunne ikke lige finde det rigtige stof. Nu den er færdig er jeg egentlig godt tilfreds. Jakken er strikket på tværs fra forkant til forkant. Strikket i retstrik med et lille mønster i perlestrik. Let at strikke, og den har en utrolig god pasform. Det er længe siden jeg har været så tilfreds med noget. Jakken er strikket i shetlandsuld, og jeg har kun brugt 300-350 g.

10 Comments:

Blogger The Silent Knitter said...

Den er rigtig flot. Jeg har lavet den i en sommerudgave og kunne også godt tænke mig den i en uldversion - den sidder nemlig godt.
Hanne V

2:37 AM  
Blogger Susanne said...

Den ser rigtig lækker ud og det gør boleroen fra sidste indlæg også !! Du får da ryddet ud i stakken af halvfæærdig projekter i disse dage :o) Kh Susanne i Silkeborg

2:40 AM  
Blogger Eva S said...

Så härlig den ser ut.Den får jag titta närmre på i boken!
Eva i Lund

3:03 AM  
Anonymous Anonym said...

Hvor er den elegant. Jeg må vist have fat i den bog.

3:10 AM  
Blogger Hannestrik said...

Den er bare rigtig flot. Godt at du blev færdig med den. Hilsen Hanne H.

7:57 AM  
Blogger Maggan said...

Grattis till den vackra koftan!! Ser helt annorlunda ut än i boken. Jätte jättefin blev den. Nu måste jag oxå kika i min bok ;)
Hälsningar från
MAggan i Enköping

5:21 AM  
Anonymous Anonym said...

Ja, jeg har også min liggende som næsten færdig. Den mangler kun knapper. Så det kunne blive hurtig færdig, ny trøje.
Den er rigtig flot, og nem at lave.

5:26 AM  
Blogger Rineke said...

Den er vild flot. Virkelig kun 300gr????

5:53 AM  
Blogger garnnyderen said...

Jeg har lige vejet igen. Den vejer 308 g. Oprindelig er den strikket i Hifa 2 315 m pr. 100 g. I opskriften er brugt 460 g. Omregner jeg det til shetlandsuld 450 m pr. 100 g siger forbruget 350 g. Strikkefastheden er 21 m på p 3. Evt 3½.

7:15 AM  
Blogger Anne said...

Tre rigtigt flotte "færdig-projekter" du har fået af pindene. Jeg er da helt vild med vesten, men de andre er da også lige til min "to-do liste"
kh
Anne - Skelhøje
fruandstrik

11:14 AM  

Send en kommentar

<< Home