mandag, februar 26, 2007

Færdig jakke



Jubi....min jakke er blevet færdig. Jeg er selv meget tilfreds med resultet. Den har været sjov at lave. Først hækles firkanterne, og derefter strikkes et stykke, og når de har samme længde samles det strikkede og hæklede, hvorefter der strikkes videre. Jeg har dog undladt nogle rillemasker i det mønsterstrikkede-synes det virkede for besværligt og kunne egentlig bedre lide det uden.
Jeg overvejede om jeg skulle lave med eller uden hætte, men er glad for at jeg har valgt hætten. Jeg tror jeg vil sætte lynlås i, så jeg bedre kan bruge den som en slags jakke.
Opskriften har været lidt af en udfordring, og ikke så godt beskrevet som jeg kunne ønske, men det gik alligevel.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hold da op, hvor er den bare FLOT. Den er jeg da lidt vild med....:-)))

6:00 AM  
Anonymous Anonym said...

men vad fin din jacke blev, vad hade du för garn till den??

6:42 AM  
Blogger garnnyderen said...

Jeg har brugt originalgarnet Softwoolsilk. En blanding af uld og silke. Når det strikkes virker det lidt råsilkeagtigt.

6:46 AM  
Blogger Mette G. said...

Den er helt vildt flot. Tillykke med den.

Hilsen
Mette G.

7:11 AM  
Anonymous Anonym said...

Super flot jakke, den er bare så flot.... ser lidt svær ud.
mvh Susanne

7:11 AM  
Anonymous Anonym said...

Den er for flot - men det ved du jo, jeg synes ;o)) Rigtig god idé med lynlåsen !!

KH Tina

8:04 AM  
Anonymous Anonym said...

Den ser godt ud, er det et ret og vrang mønster der dækker det strikkede. Det ser lidt specielt men også flot ud. Lynlås ja... måske også et råt bælte??

9:12 AM  
Blogger garnnyderen said...

Det strikkede mønster er meget enkelt. 1. p : 1 ret, 1 vrang. gentag pinden ud (retsiden)
2. p : ret
Lettere kan det næsten ikke være, men alligevel meget effektivt.
Efter opskriften skulle ...jeg tror at det er hver 17. maske strikkes som en speciel maske, så den ligesom løber ned af det strikkede. Jeg synes det besværliggjorde alting, og at den er mere enkel uden. Smag og behag.

9:29 AM  
Anonymous Anonym said...

Hold da op en flot jakke. Den kan du sørme godt være stolt af. Jeg er helt vild med den.
KH Lise

10:28 AM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Hold da helt op, hvor er den flot. Rigtig sej og cool og vidunderlig og smart og alt muligt andet (mangler tillægsord). Den kan du godt være stolt af. Tillykke
Kh Karen S

2:19 PM  

Send en kommentar

<< Home