tirsdag, januar 06, 2009

Flourish


Min Flourish er færdig. Den er blevet kæmpe. Der er lidt diva over den. Stor og fluffy. Efter opskriften skal luftmaskekæden inderst være ca. 165 cm. Mit har i alt færdigt mål på ca. 175 cm. Det er lige langt nok efter min smag, men jeg har fundet ud af at jeg kan sno det en gang ekstra rundt om halsen, så passer det.
Det er hæklet i tyndt mohari i dobbelt garn på hæklenål nr. 9. Det var overraskende let at hækle med. Kanten yderst skulle hækles i enkelt garn med perler, men det fungerede ikke for mig. Her valgte jeg at hækle med dobbelt garn. Jeg overvejede meget om jeg ville have perler på. Det er jeg glad for at jeg gjordre. Det giver lige et ekstra pift. Piften var dog undervejs også ved at gå ud af mig. Kanten rundt tog lige så lang tid at lave som det øvrige, og jeg gør det ikke igen, men nu er jeg yderst tilfreds.
Det vejer godt 100 g med perlerne.
Billedkvaliteten er ikke allerbedst...
Jeg vil forsøge mig med at sy den lidt sammen langs den midterste kant, så tror jeg den samles lidt mere, og bliver lidt kortere for så vil den være perfekt. Det skal prøves.


3 Comments:

Blogger Merete said...

Hvor er det flot, og perlerne giver lige det sidste
Merete

9:23 AM  
Blogger Tine said...

Hvor er den blevet flot.
Den ser utrolig blød og lækker ud.
Det er rigtig flot med perlerne.

11:11 AM  
Blogger Helle : said...

Flot men sikke et arbejde, tror jeg ville have undværet perlerne, men det er jo en smags sag ;-)Den ser super blød ud.

2:11 PM  

Send en kommentar

<< Home