fredag, oktober 02, 2009

Færdig bluse


Min bluse i islandsk uld er færdig. Den er blevet fin og let. Vejer ca. 125 g efter vask. Utroligt at det kan lade sig gøre. Jeg har strikket den lille str. S/M. Den er lige det mindste til mig. Desværre. Heldigvis kan jeg bruge blusen til noget andet, og må så lave en anden til mig selv senere. Jeg kunne jo også bare se på målskitsen. Jeg kan godt passe den, men føler at den sidder for tæt, og ikke har det der løse snit over sig, som på modellen i hæftet.
Garnet er overraskende lækkert at strikke med. Det virker i første omgang råt, og tyndt, men strikningen går bare der ud af, og når det er vasket bliver det utrolig blødt.
Jeg skal helt sikkert strikke mere med det garn.

4 Comments:

Blogger Gitte said...

Den ser fantastisk smuk ud. En drømmebluse.

Mon ikke den giver sig lidt i vaks? Det ville da være ærgeligt ikke at kunne bruge den.

1:51 PM  
Blogger Helle : said...

Ja den er bare flot, og mønsteret er meget smuk.

3:18 PM  
Anonymous Anonym said...

Den er vildt flot og ser let og lækker ud. Ærgeligt med størrelsen, men godt at du har mod på en mere ;)
Kh Karen

4:53 AM  
Blogger Frida said...

Hvor er den bare flott. Kan såå godt lide islændsk garn :)
Hilsen
Frida fra Færøerne :)

7:56 AM  

Send en kommentar

<< Home