lørdag, maj 26, 2007

Green gable


Jeg er gået i gang med Green gable. En meget sød og enkel model. Den strikkes oppefra og nedefter. Glatstrikket med et lille let hulmønster foran, samt raglan indtagninger.
Jeg strikker den i Svale fra Dalegarn. Den strikkes på p 4. Jeg ville egentlig have strikket den i et tyndere bomuldsgarn, så den ikke blev så tæt, men meget luftig. Jeg har læst mig til at andre strikkere har strikket den i en tråd tyndt bomuld. Jeg kunne også få min strikkefasthed til at passe, men synes halshullet blev meget stramt, så jeg skiftede garnvalg. Nu er det bare derudaf for nu skal der strikkes glatstrikning.

4 Comments:

Blogger Tina Olsen said...

Sikke en smuk farve du har valgt..er nu lidt misundelig - jeg elsker lilla, men jeg har valgt at strikke min i pink!!

1:27 AM  
Anonymous Anonym said...

Åh... jeg har jo Svale liggende og mønsteret har jeg jo og! Det var en god ide!
Hvor mange nøster tror du det går med?

1:43 AM  
Blogger garnnyderen said...

Jeg er lige ved at være færdig. Jeg strikker en størrelse mellem
M og L. Jeg kommer til at bruge 6 ngl.

3:01 AM  
Blogger Karina said...

Hvor bliver den fin. Jeg har selv opskriften liggende, men har bare ikke fundet det rigtige garn endnu. Kommer nok til at købe :-)

5:02 AM  

Send en kommentar

<< Home