mandag, maj 14, 2007

Slå om i vasket udgave



Vasket og færdig. Garnet vinder endnu mere efter vask. Det fylder mere, og er absolut meget lækkert. Modellen... den er bare for stor til mig. Det er det der er galt. Den er både for lang og for bred. Ribben er meget elastisk. Jeg plejer at bruge str. 38/40 og er 168 cm høj. Alligevel synes jeg den går langt ned på lænden, og ligesom folder på ryggen. Jeg har trukket forstykkerne helt over hinanden, så "snippen" sidder langt ovre i siden.Alligevel kan jeg mærke at den vil give sig meget. Der er foreslået at vaske den lidt for varmt. Måske... eller skulle jeg overraske min søster.

6 Comments:

Blogger hanneb said...

Den er rigtig lækker og skøn farve, men jeg vil give dig ret i at den ikke sidder ordentligt på ryggen. Mærkeligt...er den mon strikket for fast i spidsen, siden den bølger indad? Eller er den bare for stor? Tør du vaske den igen? Ellers er jeg da sikker på din søster vil takke dig med kyshånd.
KH Hanne

5:15 AM  
Blogger Angelikas quilts and knits said...

Kan jeg naa at bli´ din soester ? ;-)))
Har du proevet at lade vaere med at traekke snipperne saa langt ud i siderne ? Det kan vaere at det er derfor, den ser saadan ud paa bagsiden.
Strikkehilsner
Angelika

7:19 AM  
Blogger Githa said...

Dine billeder gør vist lige at min slå-om bliver taget op af kurven igen :-)

Jeg synes, at have hørt så meget om både størrelsen og det færdige resultat i garnet ikke stod mål med ideen i modellen.
Dine billeder afslører at den er genial jo...
Jeg bruger også normalt str. 38 på overkroppen så med mine 165 høje cm., så burde den ikke blive for lille her :-)

Uha, det er svært om man skal prøve lidt varmere vand eller bruge den som gave.
Hilsen Githa

8:23 AM  
Blogger Joan said...

Helt ærlig fru "slimline" - den er flot til dig - men jeg tror måske onlyangelika har ret. Måske skal du bare vænne dig til, at den godt må være lidt løsere forneden - du har jo en pænt stor "forgård" ;-) og næsten ingen "baggård". Jeg skal tage ekstra ud til "baggården" - og ingenting til "forgården" - altså, hvis du forstår :D - og næste gang, billede med hoved - for det er jo også kønt, ik'.
Og slet ikke at forglemme - tusind tak for opmærksomheden d. 4. - Katrine blev bare SÅ glad, da vi kom hjem fra kirke.
Varme hilsner Joan

8:23 AM  
Blogger garnnyderen said...

Jeg har prøvet det med ikke at stramme så meget, og det bliver faktisk lidt bedre, så den ikke buler så meget på ryggen. Den kan sagtens lægge sig pænt til ryggen, men ved bevægelse ændrer den sig.

9:28 AM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Det er ellers synd at den er blevet for stor. Den er nemlig meget flot og smuk.
Lidt underligt med det der på ryggen, hvor den bukker...

Hvad end du beslutter dig for, så håber jeg, at du bliver tilfreds.

Kh Karen S

2:09 AM  

Send en kommentar

<< Home