mandag, juni 30, 2008

Lækker gave

Jeg har givet mig selv en gave. Luksus for alle pengene.
Jeg er blevet dybt afhængig af mine Knit Picks træpinde (Harmony). Jeg har ellers tidligere forsvoret, at rosentræspinde er de bedste i verden. Det er de som sådan stadig, men de her er bare bedre. Specielt når vi taler om rundpinde pga. wiren. Jeg strikker normalt næsten alt på rundpinde. Strikker også frem og tilbage på dem. Det synes jeg er mere afslappende, og jeg kan næsten ikke finde ud af at strikke på lange jumperpinde mere. I dette sæt er jumperpindene kun 25 cm. Dvs. en mellemting mellem dominopinde og almindelige jumperpinde. Jeg forestiller mig dem brugt ved strikkeprøver, små borter mm. Sættet indeholder pinde fra 3½ til og med pind 8.
Bare udseendet....de glatte farvestrålende pinde med drejede endeknopper.
Jeg ved der er meget snak om valg af pinde, men for mig bliver strikningen bare en ekstra nydelse med gode lækre pinde, og der er altså forskel på pinde, og hvordan jeg strikker med dem.
Træpinde larmer ikke, og er super lækre at holde på. Jeg strikker også med metalenderne, men de er mere glatte. Lidt for glatte efter min smag, så dem bruger jeg mest ved mohair og effektgarner.
Jeg er sikker på ,at Harmony bliver mine foretrukne strikkepinde fremover.
Jeg håber du strikker med de pinde der passer dig bedst for der er forskel, og det er ikke kun fis når nogle varmt anbefaler en slags pinde. Om det er Addi, Knit Picks, ædeltræspinde eller hvad du nu bedst kan lide.

1 Comments:

Blogger Marianne S said...

Tillykke. Det er første gang jeg ser KP-Harmonie som alm. jumperpinde. Jeg har selv skiftet mine før højt elskede rosenpinde ud med et sæt KPH rundpinde for de er altså helt klart bedre.
God strikkelyst.

9:22 AM  

Send en kommentar

<< Home