tirsdag, maj 20, 2008

Peacock shawl

Da jeg så dette sjal var jeg solgt. Stort flot og spændende ser det ud. Jeg strikker det i shetlandsuld i farve 10 grøn/blå mix. . Jeg regner med at bruge det som et stykke overtøj, idet det bliver så stort. Jeg er normalt ikke så god til at bruge små sjaler. De falder ligesom af min krop. Jeg synes ellers mange ser rigtig smarte ud med et lille sjal.
Sjalet her er spændende at strikke. Opskriften er på engelsk, og det er ikke lige min stærke side, men heldigvis er opskriften beskrevet både med skrift og diagram. En god kombination. Tungen skal holdes lige i munden, og jeg skal helst have ro til at strikke for ellers opstår der kuk i mønstret.
Nogle mønsterdele kræver heldigvis ikke så megen opmærksomhed. Jeg tror det bliver et strikketøj der strikkes på indimellem når der er ro.

5 Comments:

Blogger Jette said...

Hold fast, hvor er det flot... glæder mig til at se dit færdige resultat :)

10:54 AM  
Blogger Karina said...

Nøøjjjjj.....det er flot, men det ser ud til at det er et meget indviklet mønster. Ikke lige til mig som strikker med hovedet under armen ind imellem :-)

12:17 PM  
Blogger Tine said...

Hvor ser det flot ud.
Dejlig farve og fantastisk mønster.

Det bliver et spændende projekt at følge.

God fornøjelse.

4:48 AM  
Blogger marianne lundholm said...

hej gitte, guuud vad fin sjalen är, jag har oxå köpt mönstret, o vad söt emmas feminina topp är, finns mönstret att köpa?

11:15 AM  
Blogger garnnyderen said...

De to bluser og nederdelen er fra bogen http://www.saxo.com/dk/item/lene-holme-samsoee-kaek-klassisk-boernestrik-2-10-aar.aspx
En super god bog.

11:21 AM  

Send en kommentar

<< Home