søndag, juni 01, 2008

Peacock færdig


Det er med stolthed, at jeg kan præsentere mit færdige Peacock sjal. Jeg er selv yderst tilfreds med resultatet. Det er blevet stort flot og enkelt. Lige min stil.
Jeg har strikket det i shetlandsuld og har brugt ca. 285 g. Det er strikket på p 3. I opskriften siges p 3½, men jeg skal som vanligt ½ pind ned, idet jeg strikker løst.
Lige da jeg var færdig troede jeg ,at det blev for småt, men efter en gang vask og udspænding holder det målene i opskriften. 86 cm midt bag, og ca. 225 fra hånd til hånd. Det bliver meget mere åbent og flot efter udspænding.
Jeg har været tro mod dette strikketøj. Kun strikket derudaf uden at opstarte andre projekter. Noget der ikke altid ligner mig, så jeg har været fanget af at strikke det.
Mønstret har krævet en del opmærksomhed. Egentlig er det meget enkelt, men der er en del udtagninger undervejs, hvor der lige er en ekstra slå om i den ene side osv., så hver pind kræver opmærksomhed.
Jeg er yderst tilfreds, og går og beundrer det.

30 Comments:

Blogger Rikke said...

Wow, det er flot!

10:53 AM  
Blogger Merete said...

Hvor er det bare flot. Sikke et arbejde

Merete

10:54 AM  
Blogger Fríða said...

wow, kan ikke sige noget andet!
kh.fra Island
Frida

11:00 AM  
Blogger Julia Zahle said...

Det er meget flot, Gitte! Meget!

11:06 AM  
Blogger Ingrids strik og patchwork said...

SUPER flot....ååh, hvor er der meget, man vil strikke

Mange hilsener
Ingrid
Samsø

11:13 AM  
Blogger Jette said...

Hold da helt op hvor er det bare flot, kan slet ikke siges højt nok...

11:35 AM  
Blogger Tine said...

Hold da op, hvor er det bare super flot.
Ja, wow.. det er næsten også det eneste jeg kan sige.

11:35 AM  
Blogger Hygge-Strik said...

Det er meget flot, du kan med rette være stolt af det. Smukt stykke arbejde.
Kh. Bebiane

11:38 AM  
Blogger LindaT, Kastrup said...

Ja der er utroligt smukt. Måske jeg selv skulle hoppe på den påfuglevogn og få det mønster bestilt hjem. Smukt farvevalg.

11:42 AM  
Blogger Githa said...

Det er vanvittigt flot. Jeg hopper på det inden længe :-)
Kan godt forstå du er stolt og det med rette.

11:43 AM  
Blogger Mette said...

ej, hvor er det blevet flot! Godt arbejde :-)

12:33 PM  
Blogger Lene Sophie said...

Helt utrolig smukt, sikken et arbejde.

12:47 PM  
Blogger Eva S said...

Urtjusig!
Eva S i Lund

9:54 PM  
Blogger Vivian said...

Iiiih altså - det er fantastisk! Jeg holder brandvagt ved postkassen i denne uge, tror mønstret må være lige på trapperne, kan slet ikke vente med at komme i gang!

SMUKT arbejde!

Vivian

10:58 PM  
Blogger Kludemutter said...

Sikke et skønt sjal. Det er meget flot og farven du har valgt ligeså.

11:20 PM  
Blogger Tina said...

Er du vimmer hvor er det bare flot!!! Og sikken en tålmodighed du må have :):) Jeg har stor respekt for det du har gjort dér!

1:58 AM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Jeg ville godt nok også gå og beundre det, hvis det var mit sjal ;) Det er helt vildt flot og smukt og lækkert!!!
Tillykke med skønheden (kan godt forstå dit stolte smil).

Kh Karen S

5:15 AM  
Blogger IF Stjernen said...

Jeg forstår godt at du er tilfreds med resultatet - det sjal er utrolig flot!

Og sikken tålmodighed. Jeg får aldrig lavet sådan noget...

8:43 AM  
Anonymous Anonym said...

Det er et rigtig flot sjal, og hvor det dog klæder dig!
Se nu ville misundelsen ingen grænser have, hvis ikke jeg kunne trøste mig med, at mønsteret ER bestilt og vel efterhånden må være på trapperne. Til lykke med dit fine resultat.
Birthe

2:00 PM  
Blogger Bente T said...

Jeg kan kun samstemme med alle de andre og sige; WOW hvor er det flot, et stort arbejde, jeg kan godt forstå at du er stolt og med rette!
Jeg er begyndt, men ved ikke om jeg har tålmodighed til at gøre det færdig, jeg hader vrang.
KH Bente T

11:45 PM  
Blogger Lona said...

Det er simpelthen bare SÅ flot!
Glæder mig til selv at komme igang med sjalet!!

8:40 AM  
Anonymous Anonym said...

Wauw!!! Hvor er den blevet flot!!
Den er bare så smuk, rigtig flot stykke arbejde, Gitte!

KH. Aino

11:35 AM  
Blogger Marianne S said...

Hvor er det smukt - både mønster og farve, det kan jeg godt forstå at du er stolt af.

2:06 PM  
Blogger Helle : said...

Ja du har godt nok fået manges meninger, men jeg er altså også nød til at sig Wow, super flot !!!

9:48 AM  
Blogger Taxastrikkeren said...

Flot flot! Og megablæret på den fede måde.Jeg har købt mønsteret og glæder mig til at strikke det engang.Der er et barnebarn på vej (det første) og så ved jeg ikke rigtig hvilken farve det skal være - men det kommer.

10:16 AM  
Blogger Vivi Aggergaard said...

Overordentlig smukt og ganske enestående....
kh Vivi

6:38 AM  
Blogger Gitte said...

Kan kun tilslutte mig alle de flotte ord - det ser fantastisk ud.

Er også vild med din råhvide bluse - feminine Emma. Har lavet flere til min datter, men uden ærme - Den er virkelig sød med ærmet.

3:06 PM  
Blogger Dorte said...

Det er da et helt fantastisk sjal du der har lavet ! Wauv !!

Kh Dorte

6:37 AM  
Blogger Kirsten Gasser said...

Det er rigtig flot og stort. Jeg er selv igang med at strikke det. Jeg bruger Filcolana New Zealand Lammeuld. På pinde 3,5. Jeg er lidt bekymret for størrelsen. Jeg er nået til chart H. Den næst sidste. Det ser lidt lille ud.

10:51 AM  
Blogger Hage og Foto entusiast said...

Utrolig flott.

10:34 AM  

Send en kommentar

<< Home