onsdag, februar 24, 2010

Færdig Alma


I går var jeg til foredrag med Hanne Falkenberg. Hun er dog en spændende dame. Arrangeret af Strikkekunsten i Horsens.
Jeg synes måske nok Hanne´s modeller er lidt vel for klassiske til min stil, men de er utrolig smukke. Efter at have mødt hende har jeg endnu mere beundring tilovers. Jeg huskede også at rose hende for hendes opskriftsskrivning. For det kan hun. Bare det gør at jeg har lyst til at strikke dem alle for der er bare ingen fejl, overvejelser over hvordan nu, bare strik som der er skrevet. Imponerende. Hun bruger også megen tid på hver model.
Her havde jeg min kjole på, og kom helt i tanke om at jeg vist ikke har fået vist den færdige sag.
Jeg har haft den på flere gange, og er meget tilfreds.
Model Alma strikket i LetLopi, islandsk uld i str. M helt efter opskriften.
Jeg er specielt vild med flæsekanten forneden. Feminint og samtidig meget rå pga. ulden.
Det eneste minus er at for og bag strikkes ens, og det vil sige at den går pænt op foran.

3 Comments:

Blogger Fríða said...

wow! den er bare superflot! jeg er stadig lidt forvirret mht opskriften. du siger den er fra Håndarb.fremme, men på Eventyrgarns hjemmeside står at den er fra Istex. hvilket er det rigtige?
kh.fra Island
Frida

8:08 AM  
Blogger garnnyderen said...

Håndarbejdets Fremme er den danske forhandler der sælger Istex.

8:41 AM  
Blogger Helle : said...

Hyggeligt at hilse på på dig Gitte ! Den kjole var bare super til dig, I klær hinanden ;-) mente nok at jeg ikke havde set den på bloggen.

1:40 PM  

Send en kommentar

<< Home