tirsdag, juli 13, 2010

Sommerbluse


En sommerbluse er blevet færdig. Den er strikket efter et sommerhæfte fra Hendes Verden 2010.
Jeg har nærmest strikket den 2 gange. Dvs. jeg slog op til en str. M, men fandt ud af inden jeg skulle strikke flæserne på, at den var alt for stor i bærestykket. Det blev trevlet op, og lavet om til en str. S, og nu passer den rigtigt fint. Sidder ikke vildt tæt til ved maven, men i det øverste stykke. Jeg er specielt vild med flæserne. Dem var jeg lidt i tvivl om ville blive for "puf", men det er de ikke, og fremstår nu som en feminin detalje.
Jeg har strikket den i bomuldsgarnet Mandarin Petit på pind 2½. Opskriften siger pind 3, men jeg skal som oftest ½ nummer ned, og det passede også denne gang.
Jeg har brugt 4 ngl. blåt og 1 ngl. lysegråt.
En dejlig sommerbluse, som dog ikke er så alvendelig i disse dage, hvor det bare er varmt.

5 Comments:

Blogger Sigrid S. Eriksen said...

Åh - den er sød - og en dejlig frisk blå farve du har fundet. Kunne nu godt tænke mig at se den på ;-)

8:41 AM  
Blogger Helle said...

Den er rigtig sød --Fine farver ;-))Jeg ville altså også gerne se den på ;-)

11:05 AM  
Anonymous Anonym said...

Hvor er den bare fin! Kan også rigtig godt lide detaljen med flæser på ærmerne!

1:46 AM  
Blogger Lykke said...

Sikke fin den er i blå :-) Jeg har selv lavet den i gul/beige som i opskriften og den var også et hit!

1:53 AM  
Blogger Helle said...

Nydelig topp. Skulle gjerne hatt oppskriften :)

12:22 PM  

Send en kommentar

<< Home