torsdag, april 05, 2007

Hæklet nederdel


Jeg er blevet færdig med min hæklede nederdel fra det nye nummer af "Kreative Kvinder". Den har været sjov at hækle, selvom de sidste fem rækker blev lidt lange. Jeg er godt tilfreds med resultatet. Jeg har hæklet den i den mindste størrelse. Den sidder ikke som smurt på bagdelen, men derimod er den for stor i taljen. Jeg har besluttet mig for at sætte lynlås i siden, og sy et stykke bredt elastik bagpå i taljen, så den kommer til at sidde til. Længden er lidt under knæet. Jeg brugte 7 ngl. Super Soft bomuldsgarn.
Jeg overvejer at lave et skørt i en anden farve. Uden.... det er nok ikke lige mig.

7 Comments:

Blogger Tina said...

årh mand den er lækker!!! :) er bladet stadig på hylderne? er det det blad der er sidstudkommet? :)

1:20 AM  
Blogger garnnyderen said...

Hej Tina

Det er det sidste nummer 4 april. Se lige din mail.

1:38 AM  
Blogger Fríða said...

hej Gitte! så smart den ser ud, og den vil helt sikkert blive flot med underskört i en afvigende farve. til lykke med den.
kh.fra Island
Frida

3:27 AM  
Blogger Unknown said...

Gitte, jeg tror også den er pænest med et skørt under:-)
Ellers er den blevet rigtig flot!!

8:24 AM  
Blogger Bournonville said...

Hej Gitte.
må lige starte med at sige tak, fordi du har fået mig til at springe ud i at lave den nederdel.
synes det er et super flot resultat du har fået... håber min bliver ligeså flot... jeg hækler min i hvid.
dvs. jeg prøver mig frem..er ikk den store hej til at hælke beklædnings genstande, da jeg aldrig rigtig har prøvet det jeg har mere siddet og nusset med amigurumi dyr.
men synes den virker nem og ligetil :)

tak endnu en gang.

Sara

3:19 AM  
Blogger Jea said...

Nogen der ligger ind med bladet? Jeg har kigget og kigget både på hylder og biblioteket - uden held... Eller måske en der gider tage en kopi til mig? - er blevet noget forelsket i den nederdel...

4:49 AM  
Blogger Bournonville said...

Jeg fik også lavet min færdig, er dog ked af den ikke holdte formen, den blev skæv og tung. men flot var den.

11:47 AM  

Send en kommentar

<< Home