onsdag, februar 27, 2008

Nederdel næsten færdig



Min nederdel er næsten færdig. Jeg mangler bare lige at hæfte ender, og sy elastik i taljen, samt skylle den op.Hvorfor får jeg den ikke lige færdig....hm...tror faktisk den bliver rigtig god, og synes også den er blevet ret smart. I weekenden...måske...

Opskriften er fra Istex, og kan downloades gratis. Jeg har nu købt den hos Lene, Strikkekunsten i Horsens. Jeg har strikket den efter opskriften i originalgarnet Lett Lopi. Et meget rustikt garn, ja jeg vil gå så vidt at sige et rigtig kradsegarn. Det er smart og varmt til en nederdel, men jeg vil nødig bruge det til en tætsiddende trøje, og jeg er ellers ikke uldsart.

Jeg har strikket den i str. 36, og har ellers fulgt opskriften. I taljen skal der bare sættes en elastik bagpå. Her har jeg valgt at strikke en løbegang i et tyndere uldgarn, så elastikken puttes ind i mellem de to strikkede del. Det synes jeg virker bedre. Jeg har valgt at bruge grå farver istedet for brune som i opskriften.

Jeg har også lavet en anden nederdel, også fra Istex, men har nu fundet ud af hvorfor den ikke er blevet som jeg ønskede. Den er simpelthen for stor, og struttende. Der kommer nok et billede senere. Jeg har besluttet mig for at trævle den op, og lave en str. mindre, så tror jeg faktisk den vil blive god.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej :-)
Jeg er ingen ørn selv i at strikke "øver " , men nyder at suse lidt rundt og læse de forskellige blogger !! Så lige du var fra Egebjerg, Har du set at butikken "MAJA" der før lå nede ved Føtex i Horsens, har fået en kæmpe butik på Ormhøjgårds vej ? Bare lige en kort info. Tak for kanon side . Hej

5:02 AM  
Blogger garnnyderen said...

Ja jeg kender den godt. Da jeg læste strikkede jeg modeller for Manja. Det er nu godt nok ved at være nogle år siden, men alligevel.

5:13 AM  
Blogger IF Stjernen said...

Den ser rigtig flot ud!

Min niece vil have mig til at strikke en islansk sweater, men da jeg aldrig har strikket mønsterstrik før tør jeg ikke rigtig. Men denne nederdel tror jeg godt jeg kunne bruge til at øve mig på - om ikke andet, så er den let at smide i maskinen og valke for sener at sy en taske ;-)

7:51 AM  
Blogger hanneb said...

Den ser rigtig skøn ud. Får man den at se på??

10:21 AM  
Anonymous Anonym said...

Hej Gitte

Din nederdel er blevet rigtig yndig!
Glæder mig til at se dig med den på :-)

Knus Aino

1:27 PM  
Blogger Faster´s corner said...

Superflot nederdel du der har strikket....glæder mig til at se den første i en lidt mindre str.

Utroligt hvad du får af pindene, du må så absolut være en hurtigstrikker..

Krista.

11:39 PM  
Blogger inge said...

hej! jeg tænker på at strikke denne nederdel - den ser fin ud! men taljen forekommer mig meget lille. tror du den er lille i størrelsen. jeg er normalt str 38. mon jeg skal lave str 40.

inge

6:18 AM  

Send en kommentar

<< Home