lørdag, maj 10, 2008

Romantisk bluse færdig


Jeg har helt glemt at vise min romantiske trøje. Den er færdig, og vasket, og klar til at sende over til "De 2 krukker". Her skal den bruges som udstillingsmodel. (Derfor skiltet på skulderen)

Jeg har strikket den i str. M på p 2½. Opskriften sagde pind 3, men jeg skal oftest ned i pindestørrelse. Forbrug: 260 g shetlandsuld.
Modellen er glatstrikket med bred rib. Der strikkes en løs blondekant, som monteres bagefter. Puha... der var langt rundt, men det er også den der gør modellen fin og færdig.
Jeg kunne godt overveje at lave modellen til mig selv, idet den er meget velsiddende, men så ville jeg lave den i str. S. Den har også meget lange ærmer. De er nemlig pænt lange til mig, og jeg har lange arme.

2 Comments:

Blogger Jette said...

Den er bare en rigtig sød model og tak for linket til de 2 krukker, det er jo en udflugt værd, kan se de også har garn..

3:37 AM  
Blogger garnnyderen said...

Ja de har lidt garn. Det er mig der laver nogle strikkekits til dem. Lidt strømpegarn, pinde mm.
Den ene indehaver er en veninde fra studietiden på Ergoterapeutskolen i Odense. Hun arbejder heller ikke som ergoterapeut længere. Vi har stadig kontakt. Butiken er absolut et besøg værd. De har meget forskelligt.

4:03 AM  

Send en kommentar

<< Home