tirsdag, maj 06, 2008

Emma´s nederdel


Emma´s nederdel er færdig, og hun er glad for resultatet. Jeg synes også selv at den er blevet rigtig god. Den mangler lige at blive vasket, og glattet lidt ud.

Jeg har strikket efter opskriften str. 10 år. Bredde og længde er fulgt. Jeg har dog ændret lidt. Mønsterbort nr. 3 kunne jeg ikke få pæn, og lavede derfor et andet mønster lig det andet. Ligeledes har jeg ændret taljen. Her skulle laves en række stangmasker, hvor en snor trækkes igennem. Det synes jeg ikke holder nok til en vild 9 årig der drøner rundt, så jeg har valgt at strikke en løbegang. Jeg sluttede derfor det øverste mønster 3 cm før angivet, og strikkede de sidste 3 cm glat. Strikkede en vrangpind, så der let kan bukkes rundt, og igen 3 cm glat til ombuk. Det fungerer fint, og sidder godt.
Nederdelen er, som nævnt i forrige indlæg, strikket i Baby soft. I opskriften angives Kick eller Babysoft, og angivet er 6 ngl. Kick. Jeg har brugt 4 ngl. Babysoft.
De hæklede kanter er lavet i et blankt bomuldgarn, og giver en fin effekt. Jeg ville egentlig have hæklet en tynd sølvtråd med for at bryde farveforskellen mere, men det drillede, og blev opgivet.

En nederdel der helt klart bliver et hit, og som samtidig har været sjov at strikke. Den kan varmt anbefales.

7 Comments:

Blogger marianne lundholm said...

hej, vad jätteflott nederdelen blev

11:25 AM  
Blogger LindaT, Kastrup said...

Hej
Ja den nederdel er bedårende. Fin sommerfarve.

11:32 AM  
Anonymous Anonym said...

Du er godt nok rap på fingrene. Synes lige du viste billedet af den nystartede nederdel.
Den findes også i voksenstr. i Feminin strik.. Den skal jeg klart have på pindende...

11:52 AM  
Blogger Karina said...

Hvor er den flot. Lækker sommerpige der gerne vil stå model!

11:57 AM  
Blogger Julia Zahle said...

Det var du ikke længe om, Gitte - hvor er den dog flot!

11:04 PM  
Blogger Taxastrikkeren said...

Feminin og flot!Sød og sommeragtig.Nu har jeg ikke gennemlæst hele din blog så jeg ved ikke om det er datter,barnebarn eller andet,men jeg kan høre hende sige: Åårh - den har min mor/bedste/tante da bare strikket.Samtidig med at hun lige trækker på skulderen så enhver kan fatte at "det er da ik`noget"
Jeg har to store piger (OK,så voksne da) og kører med mange skolebørn så jeg kender da lidt til årgangen.Skal hun ikke have en sommerbluse? ;-)

2:14 AM  
Blogger Hannestrik said...

Sikke en fin nederdel. Hilsen Hanne

2:11 AM  

Send en kommentar

<< Home