torsdag, juli 17, 2008

Fædig FLS



Den er efterhånden set en del gange rundt på forskellige blogs, men her er så min version af FLS.

En sød og enkel bluse der har været nem og sjov at strikke. Jeg føler mig rigtig god, idet mit garn er genbrug. Oprindelig var garnet brugt til asymetrisk trøje af Jytte Slente, men det var bare ikke lige min model. Den har ligget i bunken i noget tid. Jeg fik ryddet op på mit værelse, og fik den trævlet op. Vupti er den så blevet til denne bluse. Det er en god fornemmelse at få garnet brugt. Den er strikket i noget tykt alpacagarn på p 4½. Jeg har strikket efter str. S, og har brugt ca. 360 g alpaca. Den måler 50 cm i længden, og bærestykket har jeg strikket 18 cm. Jeg har strikket 1 mønsterrapport mere ved optagning til ærmer. Jeg har derfor fået nogle lidt mere vidde ærmer. Det synes jeg er flot, idet de kun er 3/4 lange, og selve blusen er pæn stram.

Jeg forestiller mig at sætte nogle håndlavede keramikknapper i. Det må godt være lidt rustikt og enkelt til dette "naturgarn".

Nu vil jeg få pakket det sidste tøj og især strikketøj. Vi drager til Italien i morgen tidlig, og der bliver stille her de næste 14 dage. God ferie til dig.

5 Comments:

Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Det er da den rene tour de force i smukke trøjer du har gang i ;)
Din FLS er meget smuk og jeg tror, din ide med keramik knapper vil være prikken over i'et!
Tillykke med meget smuk sweater.
Hav en rigtig god ferie!

Kh Karen S

10:30 AM  
Blogger Mariann said...

Hvor er den blevet flot !
Det er rigtigt spændende at se alle de forskellige udgaver af den samme trøje.
God ferie !

12:33 PM  
Blogger Tine said...

Meget smuk FLS.
Dejlig farve og så får man sådan en god samvittighed, når det er genbrugsgarn :-)
God ferie.

12:26 AM  
Blogger Fynpige said...

Hjælp !
Er helt nyt her på bloggen, og har set at i er rigtig mange der har lavet den flotte trøje "FLS" kan du hjælpe med hvor jeg kan finde en opskrift på DANSK ??
På forhånd tak :o)
Lene

3:35 AM  
Blogger Fru Kahr said...

Den er smuk - jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg også bliver nødt til at lave en FLS.

8:12 AM  

Send en kommentar

<< Home