fredag, juli 11, 2008

Færdig Violet


Min Violet er blevet færdig. Den er blevet super god. Jeg kunne ikke lige få fat i en fotograf..det kommer senere.
Jeg var meget i tvivl om den ville komme til at passe...min mand spildte kaffe på den undervejs...ja meget har været i vejen, men jeg fortsatte og det er jeg utrolig glad for nu.
Jeg har lavet meget om, men den er nu utrolig velsiddende og har nogle specielt flotte ærmer.
Jeg har strikket den i merciceret bomuldsgarn fra HP. Jeg har brugt 6 ngl. og strikket kontraststriber i metalgarn. Jeg har strikket den på p 3 hele arbejdet igennem. Det har jeg gjort pga. ribben der helt klart synes for lille, men det har jeg i dag fortrudt. Jeg skulle have strikket den på en pind mindre. I stedet har jeg sat elastik øverst i ribben fordi den skal pose meget, og derfor sidde til.
Halsudskæringen valgte jeg ikke at lave så langt nede som beskrevet i opskriften. Jeg havde læst på andre blogs, at den var meget dyb, men det har jeg nu også fortrudt. Den er stadig ok, men ville have været flotte hvis den var mere udringet. Ærmegabet er efter min mening meget stramt. Jeg pillede derfor ærmet af igen, og åbnede sidesømmen ca. 4 cm, så ærmegabet blev det større.
Jeg havde læst at ærmekanterne har tendens til at rulle. Derfor hæklede jeg 2 rækker fastmasker i stedet for en. Det virker ok.
Alt i alt en bluse jeg er vild med. Jeg kunne godt tænke mig at strikke den i uld. Næste gang vil jeg strikke den direkte efter opskriften, men lave ærmegabet ca. 4 cm dybere.

3 Comments:

Blogger Kludemutter said...

Super smart, det er altså nogle fine ting hun laver Helga.

8:45 AM  
Blogger Gitte said...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

12:13 AM  
Blogger Gitte said...

Hej igen,
Laver lige en ny kommentar uden stavefejl......
Det ser superflot ud din Violet. Lyder som om der har været mange udfordringer undervejs. Generelt synes jeg også det er vanskeligere at få et godt resultat i bomuld end i uld, så kan godt forstå at du vil strikke den næste i uld.

Din hæklede nederdel er fantastisk!

12:18 AM  

Send en kommentar

<< Home