søndag, september 14, 2008

Coral igang

Den er set strikket flere steder denne Coral .
Egentlig er det en nem og enkel model, og alligevel har jeg næsten strikket den to gange.
Jeg har for en gangs skyld strikket i originalgarnet, men jeg ved ikke lige hvad der er med mig og strikkefasthed. I opskriften strikkes den på pind 3 og 4. Jeg har strikket den på pind 2,25 og 2,75. Normalt strikker jeg lidt løst, men skal bare ½ pindstørrelse ned, og så passer det normalt.
Mit første forsøg lignede et stort uformeligt telt.
Nu tror jeg den bliver helt god, men jeg mangler garn til de sidste 5 cm, så jeg må ind og købe noget mere. Det er nok fordi min strikkefasthed er lidt mindre i højden, men passer i bredden.
Jeg har derfor strikket 2 ekstra pinde i sort ret i bærestykket ellers synes jeg den blev for smal.
Jeg synes opskriften er lidt mangelfuld, og jeg savner specielt nogle mål på modellen.

2 Comments:

Blogger Tine said...

Det er altid træls, når man ikke kan få det hele til at gå op.
Håber at du kan få noget mere garn.
Ellers ser den rigtig fin ud, glæder mig til at se den færdig.

8:37 AM  
Anonymous Anonym said...

Nogle gange strikker man i blinde indtil den sidste pind - håber bare på det bedste, og så er det bare så træls, når det ikke blev, som man havde håbet.

Kender det alt for godt....

Med venlig hilsen
Pernille

http://fisefornem.dk/Velkommen.html

4:54 AM  

Send en kommentar

<< Home