torsdag, august 21, 2008

Strikket vest


Her min vest. Den er strikket efter en opskrift fra femina 2004, så den har været gemt længe.
Den er strikket i dobbelt pladegarn forbrug ca. 170 g strikket på p 5½.
Efter opskriften skal der strikkes et bælte, men den del dropper jeg. Jeg synes den kommer til at se lidt kluntet ud om maven. I stedet overvejer jeg en stor knap lige under revers.
Jeg synes selv den er blevet helt god. Garnet er tykt og meget varmt, så den skal gemmes til vinter. Den har været lidt tung at strikke. Pladegarn er noget underligt noget. På en måde er det så tyndt og knækker let, og samtidig enormt stærkt når det strikkes. Jeg synes det har været lidt hårdt for mine fingre at strikke den.
Min cape/trøje skrider fremad... og lidt tilbage igen.
Mønstret er let at strikke, og det kørte bare derud af til en film i fjerneren. Jeg glemte bare lige et bette knaphul. 12 pinde tilbage a 407 masker= alt for mange optrævlede masker.
De er nu optrævlede, og jeg er i gang igen. Hmmmm.....

2 Comments:

Blogger Hygge-Strik said...

Jeg er vild med veste og den her er bare så smart. Jeg må vist igennem mine gamle blad, måske er jeg heldig :-))
Kh. Bebiane

4:34 AM  
Blogger Unknown said...

Det er en vildt flot vest i en skøn farve. Jeg eeeelsker lilla.

9:59 AM  

Send en kommentar

<< Home