onsdag, september 17, 2008

Færdig Cape

Min cape fra Hendes Verden er blevet færdig. Den er strikket efter opskriften i Arwetta ekstrafin i farve petrol. Forbrug: 220 g. Det er første gang jeg strikker et større projekt i det garn. Det er utroligt blødt, og nemt at strikke med. Efter vask røg den en tur i tørretumbleren.
Jeg er blevet helt godt tilfreds med den. Den er meget anvendelig over en kedelig t-shirt.
Jeg er vild med den gamle vintagestil. Det eneste minus er at den trækker lidt op når jeg bevæger armene. Jeg har dog fundet ud af at det bliver bedre når jeg ikke knapper de nederste knapper.
Nogle vil måske mene, at den skærer et ikke helt klædeligt sted. Lige midt på maveregionen...mavebulen....toppen af maven...
Jeg tror nu jeg kommer til at bruge den en del til vinter.

12 Comments:

Blogger Tine said...

Den er vel nok blevet fin.
Jeg er også vild med de gamle vintage opskrifter.
Måske det er alderen? :-))

6:45 AM  
Blogger Lisbeth said...

Den er rigtig fin.
Jeg synes ikke at det gør noget at den skærer midt på maven. Den fjerner opmærksomheden fra maven pga. mønstret

7:23 AM  
Blogger Kludemutter said...

Ej,hvor er den fin.

7:30 AM  
Blogger Fríða said...

rigtig, rigtig söd model.
kh.fra Island
Frida

4:09 PM  
Blogger Lea (Lyriklogik) said...

Den er blevet rigtig sød...og en dejlig farve! :-)

7:45 AM  
Blogger Julia Zahle said...

Den klæder doig tæskegodt.

11:19 AM  
Blogger Gitte said...

Den er super flot. Er vil med hulmønsteret. Også en "overvejelse" til min efterhånde meget lange ønskeliste.

Har strikket én gang med det garn, og blev faktisk lidt skærmt - synes det blev alt for blødt og slasket efter vask. Her flere nøgler liggende, måske jeg skulle overveje endnu en træje til min datter, og så smide den i tøretumbleren. Kryber den meget?

3:13 AM  
Blogger Gitte said...

Beklager stavefejlene......

3:14 AM  
Blogger garnnyderen said...

Jeg oplever ikke at det kryber. Bare at det "sætter" sig og får fin form igen.

9:52 PM  
Anonymous Anonym said...

Hvor er den flot og hvor ser den også rar ud.

Det er som om man bliver endnu gladere for de ting man strikker når det bliver efterår. Jeg elsker efterår!

2:33 AM  
Anonymous Anonym said...

Prøv forresten også at kigge ind på min hjemmeside:

http://www.fisefornem.dk/Velkommen.html

2:34 AM  
Anonymous Anonym said...

Er det muligt at få opskriften?? Den er bare sååå flott:-)

5:08 AM  

Send en kommentar

<< Home