tirsdag, juli 14, 2009

Færdig klokkeblomst

Min cardigan med klokkeblomstkant er færdig. Modellen er fra Helga Isager´s nye bog.
Nu ved jeg hvorfor modellen står så underligt. Det er for at trøjen ikke skal falde ud over skuldrene. Sådan var min i starten.
Jeg har måttet justere en del til sidst. I opskriften skal der tages ind til raglan samlet med ærmerne. Der strikkes et vist antal indtagninger, og så....hvordan det afsluttes...lukkes af ...det næste der står i opskriften er at de syes sammen, og der laves en ribkant rundt ved forkanter og i nakken. Yderst mangelfuld opskriftsbeskrivelse.
Ved mig var rygstykket alt for bredt efter indtagningerne, så blusen faldt ned over skuldrene. Jeg pillede op, og strikkede flere indtagninger, samt forlængdede bærestykket ca.3 cm. Ligeledes strikkede jeg maskerne sammen 2 og 2 på rygstykket inden jeg afsluttede med ribkanterne. Nu passer den bedre. Hvordan den ser ud med silkebånd ved jeg ikke, men det skal prøves. Lige nu er jeg nok mest lun på at sætte en knap i ved brystet, så trøjen er samlet og holdes på plads.
Garnet er supersoftdenim,og det er jeg yderst tilfreds med. Jeg har dog undervejs været lidt træt af de blå finge, idet garnet har afgivet farve ved strikning, men det er glemt nu.
Jeg har strikket trøjen på p 2½ i str. M og har brugt ca. 275 g.
Lige nu er jeg ikke vild begejstret, men den får lov til at tørre, og så må jeg se om det bliver en trøje der bliver brugt.

3 Comments:

Anonymous britt said...

Den er da rigtig fin som den hænger der på dig!
:-) Britt

4:41 AM  
Blogger Fríða said...

den ser da fin ud. men, efter alle de bemærkninger jeg har læst i diverse blogs om Isagers opskrifter har jeg faktisk ikke længere mod på at pröve nogen af deres modeller. har ellers flere af deres böger stående i reolen.
kh.fra Island
Frida

8:00 AM  
Blogger Gitte said...

Den er super flot, og ser da ud til at sidde helt perfekt.

Tak for tippet, for det er en af de modeller fra bogen, jeg rigtig godt kunne tænke mig at strikke.

Hmmm - hvorfor er det lige at de (helga og Marianne) får så meget kritik for deres opskrifter..... Har ikke prøvet endnu - det er lige før man bliver skræmt fra at forsøge

1:02 PM  

Send en kommentar

<< Home