tirsdag, august 24, 2010

Færdiggørelse af ferieprojekt


Et ferieprojekt er ved at blive færdigjort.
Det er en cardigan fra Rowanhæftet nr. 44.
Jeg faldt over et godt tilbud på garnet "Pure wool 4 ply" inden ferien.
Cardiganen er glatstrikket, men med hæklede kanter og "dutter". Som sådan er modellen helt enkel, og jeg har faktisk nydt at strikke glatstrik på små pinde. Pind 2,75 og 2,25 til rib(jeg skal som sædvanligt gå ½ pind ned i størrelse). Godt jeg har mine Knit Pro pinde i skæve størrelser.
Fra at være en helt enkel model synes jeg de hæklede kanter gør den mere speciel og feminin. Lidt nusseværk at lave, og kanterne og "dutterne" er heller ikke syet på endnu.Det der monteren...hm....trøjen er heller ikke syet sammen endnu, men skuldre og forkanter er lavet.
Jeg må igang med nålen for jeg har på fornemmelsen at den her trøje bliver et hit.

1 Comments:

Blogger Uldbegavet said...

Den ser fuldstændig fantastisk ud, sikke et arbejde. Glæder mig til at se den færdig.

Mange hilsner
Susanne

10:13 AM  

Send en kommentar

<< Home