fredag, juni 22, 2007

Stadig strikkende


Der har været lidt stille på strikkefronten... lidt for stille. Tiden er gået med alt mulig andet, men nu er plisseén endelig fundet frem igen. Dejligt det nu er weekend, og så skal der strikkes. Modellen er skøn at strikke. På billedet får du en ide om hvordan den startes med et retstrikket felt midt på ryggen.Der samles masker op langs siderne, og ærmerne strikkes udefter. Jeg vælger ikke at strikke det ene stykke færdigt først, men istedet strikke begge, og bagefter måle om ærmelængden passer.

5 Comments:

Blogger Tina Olsen said...

Den ser godt nok spændende ud.. glæder mig til at se den færdig;-))
Intet pres der!! - hi-hi
dejligt med nyt indlæg fra dig;-)

10:32 AM  
Blogger Karen S, Lykkefanten said...

Den ser dejlig ud. Kan godt forstå det med at strikke begge sider samtidig, det tiltaler egentlig også mig ret meget ;-)

11:14 AM  
Blogger Dorte said...

Følger spændt med i udviklingen ... glæder mig til at se den færdige Plissé .. måske endda på en levende model ?

Jeg sidder selv og strikker prøvelapper for at ramme den rigtige strikkefasthed til Plissé.
Jeg er i tvivl om, hviklen størrelse jeg skal vælge at strikke.
Jeg har tidligere strikket Mermaid i str M - passer perfekt.
Men der er vildt stor forskel på HF´s angivelse af størrelse i de to modeller - til Mermaid str M er angivet et brystmål på 98 cm - til Plissé er brystmålet i str M angivet til 108 cm ....
Hvilken størrelse strikker du og har du nogen erfaring med sammenligning med andre af HF´s modeller ? Umiddelbart vil jeg jo tro, at str M svarer til str M uanset model, når de er lavet af samme designer ...

Kh Dorte

10:36 AM  
Blogger garnnyderen said...

Jeg strikker efter str. S, men strikker lidt løst, så min størrelse bliver sådan mellem S og M. Jeg burde nok strikke på p 2½....men det er bare for små pinde...synes jeg. Jeg har tidligere strikket Divaen efter samme princip. Jeg vil også mene at de burde være opbygget omkring de samme størrelser så M er medium uanset modellen.

12:23 PM  
Blogger Dorte said...

Tak for hjælpen!
Jeg har strikket Mermaid på pinde 2½ og det er også det, der passer bedst til Plissés strikkefasthed, så det bliver nok sådan for mit vedkommende.
Udfra dine foto vurderer jeg, at jeg er en smule bredere ( med desværre lavere end dig ...), så det bliver nok str M med rette strikkefasthed, der kommer til at passe mig .... måske gør jeg klogt i at strikke begge sider samtidig lige som dig, så jeg kan korte ærmene lidt af ...

kh Dorte

12:50 PM  

Send en kommentar

<< Home