onsdag, juni 06, 2007

Påbegyndt Plisse


Jeg er begyndt på Plisse . Den bliver helt sikkert spændende at strikke. Jeg strikker den i shetlandsuld farve 51.Farven er noget mere petrolgrøn end på billedet. Modellen starter med en retstrikket stribe midt bag. Der samles masker op først langs den ene side, hvorefter sidestykke og ærme strikkes færdig udefter. Ligeledes med den anden side. Derefter samles op, og strikkes flæse/plisse hele vejen rundt forneden.Den er ikke udelukkende glatstrikket, men den strikkes med et lille ribmønster. Jeg glæder mig allerede.

4 Comments:

Blogger Mette G. said...

Hvor ser den lækker ud. Jeg er simpelthen stangmisundelig :-) Hanne Falkenberg er simpelthen så dygtig og det er altid en fryd at strikke hendes trøjer.

Rigtig god fornøjelse.

Mette - som har strikket MANGE HF trøjer og helt sikkert også skal have strikket Plissé

8:54 AM  
Blogger Tina Olsen said...

Nøj, den glæder jeg mig til at se færdig, jeg har den nemlig liggende og vente..og skøn farve du har laver den i;-))

9:47 AM  
Anonymous Anonym said...

UHHHH endnu en misundelig strikker melder sig på banen... du strikker alt det jeg også syntes er fedt - jeg tror plisseen bliver rigtig flot til dig - og din GG ... jeg skal ha fat i det mønster..

2:41 AM  
Anonymous Anonym said...

Du er da bare hurtig til at komme igang. Det ser ud som om jeg også bliver nødt til at udvide min ønskeseddel med den trøje.

6:23 AM  

Send en kommentar

<< Home