onsdag, august 01, 2007

Endelig



Jeg er endelig blevet færdig med min Plisse´. En utrolig smuk bluse med mange flotte detaljer. Jeg ved ikke hvorfor den har taget lidt tid at strikke.Flæsekanten forneden tog laaaang tid...synes jeg....der var lang rundt med alle de masker.
Modellen er som en sædvanlig HF opskrift beskrevet utrolig udførligt. Ikke en detalje er overladt til fantasien. Hendes opskrifter er en drøm at strikke efter.
Jeg har strikket den efter str. S. Strikker lidt løst, så den svarer nok til en S/M.. Jeg har brugt 360 g shetlandsud.
Nu skal den vaskes.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det gør vel ikke noget, at det tager lang tid at strikke, når resultatet bliver så godt. Den er bare så flot - og en rigtig god farve. Tillykke med den!

12:32 AM  
Anonymous Anonym said...

Wuauuuuuuuww, hvor er den flot! Skøn farve.
KH Britt

12:35 AM  
Blogger Dorte said...

Den er flot !!

Jeg er jo selv igang med Plisse, men er i tvivl om størrelsen - jeg er bange for at den bliver for lille/ at jeg strikker for stramt - det er svært at måle strikkefasthed, når der er stikket "rib" - mit trækker sig i hvert fald sammen.

Hvor lang er din stolpe midt bag ? - ( uden at du trækker i den ...)

Kærlig hilsen Dorte

12:41 AM  
Blogger garnnyderen said...

Min stolpe midt bag er 40 cm. Jeg synes også størrelsen var svær at regne ud fordi du strikker i alle retninger, og den først bliver "hel" når du begynder at strikke flæsekanten.

12:47 AM  
Blogger Helle Holst said...

Hvor er den flot!!!
Jeg har også en plissé på pindene men gik lidt død på den nederste flæsekant. Nu hvor jeg har set din skønne færdige model, tror jeg fluks jeg pakker den i feriekufferten. Der kommer jo nok en regnvejrsdag hvor vi ikke kan komme på stranden:o)

Kh. Helle

12:51 AM  
Blogger Unknown said...

meget flot...tillykke

1:08 AM  
Blogger annestuds said...

Kære Gitte
Hvor er den bare flot.
Jeg selv gik i gang i forgårs, så der er laaang vej endnu, men jeg glæder mig.
Kærlig hilsen
Anne

4:32 AM  
Blogger Kludemutter said...

Hvor er den flot, dejlig farve også.

5:12 AM  
Anonymous Anonym said...

Den er bare så flot. Jeg må lave den en gang.

7:52 AM  
Blogger Hygge-Strik said...

Meget flot, den er virkelig et projekt som bare må prøves.
Jeg er vild med farven.
Kh. Bebiane

8:39 AM  

Send en kommentar

<< Home