tirsdag, marts 11, 2008

Jeg strikker stadig


Jeg strikker stadig . Det skrider fremad med min cardigan. Normalt er jeg ikke vild med at strikke på pind 2½. Det er sørme småt, men jeg må sige at jeg er begejstret for min knitpick rundpind 2½. Normalt strikker jeg mest med rosentræ, men de findes ikke i p 2½. Bambus oplever jeg tit knækker ved så små pinde, og metalpinde får jeg ondt i håndledddet af når jeg strikker meget.
Denne gang er det bare gået derud af uden ondt i håndleddet. Jeg har tidligere strikket Falkenberg modeller, men jeg strikker lidt løst så med pind 3 bliver modellen ofte lidt for stor til mig. Det tror jeg bliver anderledes nu. Det bliver ikke sidste gang jeg strikker på p 2½.
Jeg er færdig med selve krop/ærmer, og er nu ved blondekanten. Den strikkes over 8 pinde, og jeg kan ikke lige se logikken pt, men det kan være det kommer. Der er lang vej rundt.....

2 Comments:

Blogger Zette said...

Hej Gitte.
Jeg glæder mig til at se resultatet, det ser virkeligt imponerende ud.
Er Knitpick pinde gode at strikke med? Jeg overvejer nemlig at anskaffe nogle.
God påske.
MVH
Zette

4:04 AM  
Blogger garnnyderen said...

Jeg er ved at blive overbevist. Jeg vakler stadig mellem mine rossentræ og Knitpicks, men p 2½...det ville jeg aldrig have gennemført uden Knitpicks. Jeg synes de er meget behagelige fordi de er hule. Dvs de er meget lette og bliver let varmet op i hånden. Ligeledes er wiren utrolig blød og nem at have med at gøre. Overgangen er speciel god til f.eks fint mohairgarn.
Jeg har bare lige skulle væne mig til at de er meget glatte, og larmer mere end rosentræ når du strikker hurtigt derudaf.

4:45 AM  

Send en kommentar

<< Home