lørdag, april 12, 2008

Færdig Lavender....helt færdig

Jeg ved ikke hvad det er med mig og Lavender. Vi passer bare ikke sammen. Æv...
Siden sidst har jeg trævlet hoftestykke op, og strikket selve blusen 20 pinde længere(så længden var en stor størrelse, og resten af blusen den lille størrelse) inden jeg igen lavede hoftestykke. Det gjorde jeg i den tro, at der ville blive mere bevægeplads til mine arme. Det var nemlig problemet med den første udgave i lille størrelse. Blusen trak hele tiden op ved den mindste bevægelse. Nu blev blusen alt for stor og "klumset". Jeg besluttede mig derfor til at lave en mellemting. Trævle hoftestykket op igen, trævle ca. ½ af det netop strikkede, og der er altså 336 masker pinden rundt. Blusen er stadig for klumset, men der er bevægefrihed til arme.
Min konklussion er derfor ,at den passer ikke til mig, og nu bliver den trævlet op. Jeg har brugt rigeligt med timer på denne bluse.
Jeg vil ikke ærge mig mere, og måske bliver den engang forvandlet til en brugbar sag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ærgerligt, når det smukke og praktiske ikke forenes.
Men du kan jo også strikke den længere og lade være med at sætte hoftestykke på = poncho. Hvis altså du er til ponchoer..

6:21 AM  
Blogger Hygge-Strik said...

Jeg kan godt forstå, at du vil trævle den op, det vil bare være så ærgeligt, hvis den kommer til at ligge i skabet. Det er ellers en flot farve. Spændende at se , hvad du så vil lave af garnet.
Kh. Bebiane

6:03 AM  

Send en kommentar

<< Home