onsdag, oktober 22, 2008

Dejlig ferie/færdig topstykke



Mit topstykke er færdigt. Desværre er den blevet for stor. Jeg var meget i tvivl ved opstart. Var egentlig startet på small, læste mål 84 overvidde... trævlede op og valgte str. M. Efter første vask synes jeg den blev noget større. Jeg har haft den i tørretumlere. Det hjalp lidt, og til sidst vasket den ved finvask 30 grader. Den er nu let valket, men stadig for stor. Det bliver vist en model til min søster. Øv for jeg er helt vild med den. Garnet har været lækkert at strikke med, og valker for øvrigt meget fint, og bliver tyk og lækker. Måske jeg skulle lave en ny i mindre udgave.....

Hverdagen er startet igen efter en skøn efterårsferie i danland Bork. Et sted der klart kan anbefales. Skønne billige hytter med dejlig natur og omgivelser. Vejret var nu ikke allerbedst, men pyt med det. Vi fik badet, og ikke mindst besøgt Joan og hendes familie. De har sommerhus i nærheden. Joan fik mig lokket med til Håndarbejdes Fremme, som har hovedsæde derude. Sikke en super oplevelse. Masser af garn, og broderi. Der er nu noget helt fantastisk over deres broderier der bare holder. Ude bagved havde de et lokale med rigtig mange af deres modeller gennem tiden. Wauv.....fik da også købt et julebillede. Det er ikke fordi jeg broderer så meget, men der er nu noget dejligt meditiativt ved bare at sidde og sy. Jeg har heldigvis valgt et klassisk motiv for det er ikke sikkert det bliver denne jul det bliver færdigt.Jeg fik også købt garn til en vest til Emma, som jeg er gået i gang med.

3 Comments:

Blogger Kludemutter said...

sikke ærgeligt aat den er blevet for stor, men din søster bliver nok glad ,)
Du må igang med en ny til dig selv.
Lydder som et spændene sted i der har besøgt.

7:46 AM  
Blogger Tine said...

Øv hvor ærgeligt, for den er da ellers bare rigtig flot.
Kan godt forstå du overvejer at lave en til dig selv.

Lyder rigtig spændende med broderi besøg. Jeg har "genopfundet" hyggen ved at brodere, for et par år siden. God fornøjelse :o)

2:06 PM  
Blogger Marianne said...

Hvor gad jeg godt at være din søster - jeg er helt vild med modellen....

3:03 AM  

Send en kommentar

<< Home