lørdag, oktober 04, 2008

Frem og tilbage



Topstykke er på pindene. En super flot model, som jeg føler jeg næsten burde være færdig med. Dvs. jeg har strikket meget på den, og skal igen til at starte forfra.

Første gang læste jeg forkert i opskriften, og strikkede retmasker over hele forstykket, hvor det kun skulle være nogle. Den fejl kunne jeg ikke leve med, og selvom jeg var kommet til ærmeaflukning pillede jeg op.

Så er det nu størrelsen....hm...jeg vakler tit mellem strørrelse S og M. Da der ikke er mål i opskriften blev jeg enig med mig selv om at lave S. Første gang jeg målte synes jeg den var ok. Den skal jo sidde til, og være flot. Nu er jeg igen ved at være ved ærmet, og denne gang satte jeg den over på 4 rundpinde for at prøve størrelsen. Samtidig har jeg fundet ud af at der er en måloversigt på Bentes side, og der fandt jeg ud at str. S er ret lille. 84 cm i overvidde, så nu trævles der op, og startes forfra..igen.

Jeg vil nu starte med et nyt nøgle for at få fornemmelsen af at starte på en frisk.

Garnet er heldigvis super lækkert at strikke med.

7 Comments:

Blogger Tine said...

Øv, hvor ærgeligt.
Men jeg kender godt der der med at det skal være i orden.
Man får den ikke brugt hvis ikke man er tilfreds.
Så hellere pille op (mange gange)!
3 gang er lykkens gang ;o)

1:25 AM  
Anonymous Anonym said...

Hej Gitte,
Velkommen i klubben mht. optrævling - jeg skal også starte forfra pga. en tåbelig misforståelse vedrørende udtagningerne, øv!

2:40 AM  
Blogger Hygge-Strik said...

Ja, det er så ligefør at den er blevet strikket et par gange. Det har vi vist alle prøvet.
Kh. Bebiane

10:42 AM  
Blogger Karina said...

Tak for info om størrelserne. Jeg er ikke nået ret langt, men tror da lige jeg vil overveje at gå en størrelse op, for 84 i overvidde er da vist lige lidt nok!

11:55 AM  
Blogger Marianne said...

Hvem der kunne passe en af de størrelser - for den er så flot :-)

12:27 AM  
Blogger Fru Knudsen said...

Den ser lækker ud dit TOPSTYKKE. Jeg tror at den næsten kan gå hen og blive lige så populær sam FLS

1:06 AM  
Blogger LindaT, Kastrup said...

Nåh med du forstår da at få noget ud af garnet. som bliver blødere og blødere hver gang det er strikket, nærmest slidt op før færdig model.
Ja den situation er vi vist alle kommet i. Men den bliver flot så hold skruen i vandet...

10:58 AM  

Send en kommentar

<< Home