mandag, marts 24, 2008

Færdig Lavender


Min Lavender af Helga Isager er blevet færdig. Jeg ved ikke lige hvad jeg synes om den.
Den har været smidt hen i en kurv et stykke tid. Der er fejl i opskriften, og jeg havde strikket alt for langt.
Da jeg først kom i gang igen kørte det bare derudaf. Jeg har strikket den i shetlandsuld og Indiecita, alpaca. En lækker blanding. Jeg har strikket den i str. S/M, og har brugt ca. 200 g shetlandsuld og ca. 250 g Indiecita.
Farven er jeg godt tilfreds med, men selve modellen ved jeg ikke om jeg kommer til at bruge.
Den er absolut ikke for kvinder med talje/hofter. Jeg måtte pille aflukningskanten op igen, og bruge en større pind for at gøre kanten elastisk. Den sidder meget til, og jeg har ellers meget små hofter. Det er ligesom om ærmerne bremser for bevægelse, og den trækker op ved den mindste bevægelse.Ligeledes går den langt op i halsen, hvilket ikke er særlig klædeligt til mig. Min hovedform skal modellen så ikke lige klandres for !!!!!!
Hvornår der det nu også lige at jeg skal bruge den. Som bluse....tja dog kun indendørs for det er ikke til at få en jakke over, idet ærmerne fylder så meget. Som overtøj....den er meget åben i ærmerne, og ikke lige til at få over hovedet i et snuptag.
Alligevel har modellen et tvist af smarthed over sig, som ikke er til at komme udenom. Jeg tror desværre ikke at jeg kommer til at bruge den så meget, men nu er den færdig og jeg kan starte på noget nyt.
Jeg ville egentlig have Emil til at tage et billede, men han er ude i sneen og har ikke tid. Der kommer måske et billede lidt senere med model indeni.

6 Comments:

Blogger Jette said...

Som der er på billedet, er den rigtig flot, ærgerligt den ikke er så funktionel..

5:08 AM  
Blogger Sanne B. said...

Ærgeligt at du er så betænkelig ved den, for den ser smaddergodt ud. Jeg har prøvet den hos Helga og du har ganske ret i at den er smart, men drønupraktisk. Tror alligevel at jeg vil give mig i kast med den.
kh
Sanne B

6:20 AM  
Blogger Karina said...

Ja den ser lækker, lækker ud, men noget surt og ærgeligt at den ikke er særlig funktionel. Farven er lige i skabet - tror du ikke du får brugt den en lille smule alligevel?

6:36 AM  
Blogger Jette said...

Kan godt se at den er upraktisk, men modellen er flot, ligeså farven, så må du nøjes med at stå til pynt i den :o)))

7:42 AM  
Blogger Dorte said...

Modeller ser da hammergodt ud på dig ! Du må nøjes med at bruge den til stille gåture i lunt forårsvejr eller hyggestunder hjemme, hvor du bliver serviceret af andre, så du ikke behøver løfte armene !

Kh Dorte

9:07 AM  
Anonymous Anonym said...

Øv, den havde jeg ellers tænkt at strikke - men med disse anbefalinger tror jeg hellere jeg vil se mig om efter et andet "offer" til de lange vinteraftner:( de ser ellers fed ud, men gider ikke lave noget jeg ikke får brugt bagefter.

1:22 PM  

Send en kommentar

<< Home