torsdag, november 20, 2008

Nyt topstykke



Jeg strikker stadig.Jeg er gået i gangmed et nyt topstykke. Det andet blev jo alt for stort, og gav sig meget efter vask.

Denne gang strikker jeg det i str. S, samt afprøver noget andet garn. Jeg strikker i Joan´s supersoft. Jeg strikker den i farve 113 azure. Denne gang tror jeg på, at den kommer til at passe. Jeg har smugprøvet. Garnet er uvasket. Det skulle jeg lige vænne mig til. I starten virkede det lidt "fedtet" mellem fingrene, men det tænker jeg ikke længere over, og det går fint. Joan siger det trækker sig lidt sammen, og samler sig efter vask, så den burdre ikke blive større efter vask.

Jeg smutter...nu skal der strikkes. Jeg er ved de lange omgange nederst.

5 Comments:

Blogger Helle Holst said...

Uhhh - nu bliver jeg helt bekymret. Jeg er nemlig i fuld gang med et Topstykke i Bentes eget garn og håber virkelig ikke, at det vokser, når det får vand. Jeg syntes nemlig, at Topstykket er mega kedeligt at strikke, og jeg er ikke sikker på, at jeg gider gøre det en gang til. Hatten af for dig - og super skøn farve forøvrigt:o)

Kh. Helle

5:59 AM  
Blogger garnnyderen said...

Rolig nu...jeg tror bare jeg fik valgt en for stor størrelse, og så glatter "rillerne"/vrangfelterne sig ud når den bliver vasket, så den virker større efter vask.
Blev du lidt beroliget....for ja de sidste omgange er ikke så spændende at strikke, men de er gode som fjernsynsstrik.

6:33 AM  
Blogger Tine said...

Jeg er også imponeret, da jeg har læst flere gange at den er lidt kedelig at strikke.
Den står nemlig højt på min ønskeseddel.:-)
Super flot farve.
Glæder mig til at se resultatet.

6:43 AM  
Blogger Helle : said...

Dejlig farve du er igang med, der skal jo også være noget at se med når man ser tv.

2:17 PM  
Blogger Hygge-Strik said...

Jeg glæder mig til, at høre hvordan det arter sig, for jeg har også noget lammeuld liggende.
Kh. Bebiane

3:26 AM  

Send en kommentar

<< Home